پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227348
رفع کمبودهاي موجود در مدارس بايد مجدانه پيگيري شود
تاریخ انتشار : 1395/10/01 12:08:32
نمایش : 1072
مديرکل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري گفت: درباره خواسته هاي مدارس و کمبودهاي موجود، بايد پيگيري مجدانه و پي در پي انجام شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ چهارمحال و بختياري، حجت‌الاسلام سيد جعفر مرتضوي در نشست فصلي مديران مدارس علوم و معارف اسلامي صدراي اين استان اظهار کرد: انجام کارهاي فرهنگي و آموزشي از لحاظ معنوي بسيار ارزشمند است و کساني که در اين حوزه ها فعاليت مي‌کنند، ارزش کار آنها دور از ارزيابي است.

وي افزود: دانش آموزانِ دختر و پسرِ مدارس علوم و معارف اسلامي صدرا، در بهترين مقطع سني در اختيار معلمان و مربيان آموزشي و پرورشي قرار گرفته اند و اين هم براي معلمان و دست اندر کاران آموزشي فرصت است، هم براي دانش آموزان، هم براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و هم براي خانواده ها، و در نظام جمهوري اسلامي در عصر امروز تربيت نيرو هاي متخلق به اخلاق اسلامي ضروري است.

مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري ادامه داد: با وجود تمام کمي ها و کاستي هاي موجود در بحث سخت افزاري و نرم افزاري در اين مدارس، به جرأت مي توان گفت اين مدارس از مدارسي هستند که مايه اميد هستند و اگر آسيب هايي ساير دبيرستان ها را تهديد مي‌کند، نمي توان گفت اين تهديد ها اين مدارس را تهديد نمي کند و يا به طور کل اين آسيب ها در اين مدارس نيست، هست ولي قطعا کمتر است و نسبت به خيلي از دبيرستان ها بيشتر نيست.

مرتضوي با بيان اينکه خروجي اين مدارس نه تنها در استان ما بلکه در سطح کشوري هم، نيروي هاي مفيد، کارآمد و نيروي انساني متعهد و متخلق به اخلاق اسلامي بوده است و در رده هاي بالا، در سه قوه قضائيه، مجريه و مقننه و در پست هاي حساس از دانش آموزان همين دبيرستان ها هستند افزود: فلسفه وجودي دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه شهيد مطهري، خروجي ها و فارغ التحصيلان همين مدارس و همين دبيرستان ها هستند.

مرتضوي با تاکيد بر اينکه درباره خواسته هاي مدارس و کمبودهاي موجود، بايد پيگيري مجدانه و پي در پي انجام شود اضافه کرد: مربيان و معلمان مدارس صدرا بايد آموخته ها و علم خود را به روز کنند و از وجود اساتيد مجرب و متبحر حوزه و دانشگاه که در مناسبت هاي مختلف در استان و در رسانه ها حضور مي يابند، استفاده کنند.

مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري، بيان کرد: يک مدير موفق در انتخاب دبير حساس است و به نظر مي رسد، هم براي دانش آموزان بايد برنامه ريزي هاي خوب انجام شود و هم برنامه هاي آموزشي مناسب براي مربيان و معلمان در نظر گرفته شود.

وي با اشاره به آسيب هاي اخلاقي که بر اثر فضاي مجازي در جامعه و به‌ويژه نسل جوان، شيوع پيدا کرده، گفت: مرز هاي محيط هاي تربيتي برداشته شده و محيط دامن مادر، خانه، خانواده، و مدرسه، به مرور زمان يکي شده است و چون يکي مي‌شود، در فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي که برنامه ريزي مي‌شود، بايد نيم نگاهي هم به محيط هاي ذکر شده از جمله محيط خانواده و جامعه شود.

مرتضوي با اشاره به اينکه در برنامه هايي که مدرسه به منظور تقويت اعتقادات و مبارزه با هجمه فرهنگي برنامه ريزي مي‌کند و بايد در اين فعاليت ها محيط خانه و خانواده هم در نظر داشته باشد،گفت: فعاليت انجمن اوليا بايد نمود داشته باشد و اگر آسيب هايي در فرزندان ديده شود بايد برنامه ريزي شود که خانواده ها هم دور هم جمع شوند و آسيب ها با حضور يک مشاور مجرب برطرف شوند.

وي بيان داشت: تربيت جوان و نوجوان، نياز به مراقبت هم دارد و همانگونه که ميانسالان و بزرگسالان براي خود سازي و سير الي الله نياز به مراقبت و برنامه هاي مذهبي و قراني دارند و اگر بررسي شود اکثر معضلات جامعه امروزي بر اثر دوري از قرآن و اهل بيت عليهم السلام و رعايت نکردن فرامين و احکام دين است، بر رفتار و کردار جوان و نوجوان هم بايد نظارت و مراقبت شود.

مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: نبايد نسبت به همکاري اوليا در انجام برنامه ها و مبارزه با آسيب ها غفلت کرد و بايد دانست هر چقدر رابطه ي اولياي دانش آموزان با مدرسه بيشتر شود، کار تربيت و آموزش هم بهتر و موفق تر پيش خواهد رفت.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html